ProJo typo: paper of record misstates marriage vote

“The eyes of the nation are upon us,” said Senator Donna Nesselbush about Rhode Island’s historic vote for marriage equality last night. Too bad for the Providence Journal, which made an awfully unfortunate typo in a headline on the historic vote today:

projo a1 vote

As you can see in two other instances on the front page – in the story and in the photo – the vote last night was actually 26 to 12, not 24 to 12 as the headline indicates. Full front page here.

If anything, this is an indication that a shrinking newsroom is degrading our once-great paper of record. But it’s also just a sign that human beings sometimes screw up…

VN:R_U [1.9.20_1166]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Bob Plain is the editor/publisher of Rhode Island's Future. Previously, he's worked as a reporter for several different news organizations both in Rhode Island and across the country.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.